Reklamverenler Facebook Reklamlarını Nasıl Kullanıyor?
Facebook’ta bir arkadaşınızın sayfasına girdiğinizde, ana sayfanızda, belki de bir markanın Facebook sayfasında sağ tarafta birçok reklamla karşılaşıyoruz. Kimi zaman bu reklamlara tıklayıp ilgili sayfalara yönlendirilirken kimi zaman farkında bile olmuyoruz.
Peki reklamverenler Facebook üzerinden hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlayan bu reklamları nasıl kullanıyor? Hedef kitlelerini hangi kriterlere göre seçiyor?
Social Fresh, konuyla ilgili 347 Facebook reklamvereninin incelendiği raporda ve bu raporun en can alıcı verilerini içeren infografikte bu soruların cevabını veriyor.
Hazırlanan rapor, Facebook reklamlarındaki zorlukları ve pazarlamacıların bu platformu nasıl kullandıklarını göz önüne seriyor. Social Fresh’e göre konuyla ilgili yapılan araştırmalar yeterli sayıda değil ve bu raporla Facebook reklamcılığını, eğitici içerikleri ve en iyi uygulamaları (best practice) geliştirmeyi amaçlıyorlar.
Araştırmada dikkat çeken veriler şöyle:
- Araştırmaya katılanların %70’i Facebook reklamları ile kullanıcıları Facebook dışına yönlendirmek yerine kendi Facebook uygulamalarına yönlendirmeyi tercih ediyor. Geri kalan %30 içinse Facebook dışına yönlendirilen her tıklama için maliyetin %50 arttığı belirtiliyor.
- Facebook’taki en başarılı reklam çeşidinin klasik reklamlara benzemeyen, içerik odaklı ve kolay kurgulanabilir Sponsored Stories olduğu belirtiliyor. Buna rağmen, araştırmaya katılan reklamverenlerin %55’i Sponsored Stories kullanmıyor.
- Reklamverenlerin Facebook’taki hedef kitlelerini belirlerken önem verdikleri kriterlerin başında yaş (%55) ve yaşadıkları ülke (%53) geliyor. Öte yandan katılımcıların sadece %34’ünün hedef kitlenin cinsiyetine önem verdiği göze çarpıyor.
- Facebook’a reklam verenlerin amacı genelde farkındalık yaratmak (%61) ve hayranlarını artırmak (%53) oluyor.
- Facebook, reklamlardaki görsellerin ve alt metinlerin düzenli olarak güncellenmesini tavsiye ediyor. Webtrend verilerine göre Facebook reklamları en çok ilk 72 saat içerisinde tıklanıyor; araştırmaya katılan reklamverenlerin %37’si de Facebook’ta 3 günden fazla reklam yayınlamadığını söylüyor.
Farklı reklam opsiyonları sunan Facebook, sayıları sürekli artan normal kullanıcıların yanı sıra reklamverenlerin de ilgisini çekmeye uzun süre devam edecek gibi duruyor.
Kaynak:
The 2012 Facebook Ads Report
s3.amazonaws.com/kajabi-media/attachments/11888/2012-Facebook-Ad-Report.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAJQJ7TPUNH4FUNP6A&Expires=1340278343&Signature=ZJx78J0DemfzH38Beci4aAFNWRQ%3D