Reklamcılık ve Pazarlama, Teknoloji ve Dijital Dünya, Tüm Yazılar

Google’ın genişletilmiş reklamları hakkında bilinmesi gerekenler

Google, 2000 yılında hizmete soktuğu reklam hizmeti AdWords ile çevirimiçi reklamcılıkta yeni bir dönem başlattı. Tıklama başına ödeme seçeneği sunması, tıklanma oranına göre puanlama ve fiyatlandırma yapması gibi pek çok yeniliği gündeme getiren Google, geçtiğimiz günlerde AdWords reklamlarında yapısal bir değişikliğe gideceğini duyurdu. Genişletilmiş  reklamlar adı verilen yeni yapı, 31 Ocak 2017’de standart reklamların yerini alacak. İlk akla gelen sorular şunlar: Genişletilmiş reklamlar nedir? Google bu değişikliği niye yapıyor? Genişletilmiş reklamların standart reklamlardan farkı ne? Sırasıyla cevaplamaya çalışalım:

Genişletilmiş reklamlar nedir?

Genişletilmiş reklamlar, standart reklamlara kıyasla biraz daha fazla metin alanı sağlayan ve mobil cihazlara öncelik veren reklamlardır.

Google mevcut reklam yapısını neden değiştiriyor?

Google’ın gelirinin büyük bir kısmı reklamlardan gelmesine ve bu epey yüklü bir miktar tutmasına rağmen, aramaların yalnızca %1.19’unda reklamlara tıklanıyor. Google hem sayıları hızla artan mobil cihazlardaki performansını artırarak, hem de reklam alanını büyüterek tıklanma oranlarını artırmayı hedefliyor.

Genişletilmiş reklamların standart reklamlardan farkları nelerdir?

Google Genişletilmiş Reklamlarının standart reklamlardan farkları
Google Genişletilmiş Reklamlarının standart reklamlardan farkları

 

Genişletilmiş reklamların en belirgin farkları, daha büyük bir alan kaplamaları ve daha çok metin kullanımına izin vermeleri. Maddeler halinde ayrıntılandırırsak:

  • Genişletilmiş reklamlar şimdikilere kıyasla %47 daha büyük olacaklar.
  • Genişletilmiş reklamlarda bir yerine iki başlık alanı olacak. Ayrıca artık, her başlık için 25 yerine 30 karakter kullanılabilecek.
  • Reklamda kullanılan iki başlık, tire ile ayrılmış olarak yan yana görüntülenecek. Ancak kullanıcının ekran boyutuna bağlı olarak ikinci satıra da katlanabilecek.
  • Genişletilmiş reklamlarda iki yerine bir açıklama metni yer alacak. Daha önceki 70 karakter yerine (2×35 karakter) artık 80 karakterlik bir alan kullanılabilecek.
  • AdWords reklamlarınında tıklanınca gidilen adrese nihai url adı veriliyor. Bir de kullanıcının gördüğü adres var. Buna da görünen url deniyor. Standart reklamlarda bu iki adresin birbirini tutması gerekiyordu. Genişletilmiş reklamlarda nihai url’nin alan adı kısmı görüntülenen url’nin baş tarafına otomatik olarak ekleniyor. Bunun arkasına 15 karakterlik iki alan ekleniyor ve bu iki alana kullanıcıyı bilgilendirici ya da reklamı güçlendirici metinler girilebiliyor.
  • Genişletilmiş reklamlar mobil platformlara göre optimize edilmiş. Artık reklam girişi yaparken ayrıca mobil cihaz ayarlamaları yapılması gerekmiyor.

Google bu değişikliklerin tıklanma oranlarını artıracağını görüşünde. Yapılan ön çalışmalar bu görüşü doğruluyor. Raporlara göre genişletilmiş reklamların kullanımı tıklama oranlarında %20 artışla sonuçlanmış.


Kaynaklar:

 

 

Etiketler: İpucu, Reklam

Bunlar da ilginizi çekebilir