Sağlık İletişimi, Tüm Yazılar

Hasta yolculuğuna yeni bir bakış

2018’de hasta yolculuğunu çizmektense hasta deneyimini anlamak iyice önemli hale geldi. Artık hasta yolculuğu, her hasta segmenti ve deneyimi için ayrı ayrı hazırlanıyor, davranış bilimlerinden destek alıyor, sağlık sektörüyle yeni buluşma noktaları içeriyor ve hastaların gerçek hayattaki zorluklarına ve ihtiyaçlarına yanıtlar arıyor.

Hasta odaklılık bireysel bir yaklaşım. Ancak gerçek hayatta bireysel davranışlar kapsamdan, yani içinde bulunulan sosyal ortamdan da etkileniyor. Bu sebeple artık sosyal odaklılıktan söz edilmeye başlandı. Sosyal odaklılık bireyin davranışlarını ve davranışlarını etkileyen tüm faktörleri, kişinin kendisini, ailesini, sistemi, toplumu içeriyor. Bu yaklaşımla, sektör sadece bir mesaj iletici olmaktan çıkıyor ve hastaları motive edebilecek ve sonuçta da kalıcı davranış değişikliği yaratabilecek sosyal kapsamlar yaratma imkanı buluyor.

Eve teslim, hastalara yeni bir dokunuş noktası halini aldı. Yeni uygulamalarla, ilaçların artık evlere teslim edilmesi ve hastaların eczaneye gitmelerine gerek kalmaması, klasik hasta yolculuğundaki önemli bir basamağı değiştirdi. Yeni uygulamalarla hastalar hekimleriyle video-vizit yapabiliyor, reçetelerini sisteme yükletebiliyor, ilaçlarını istedikleri adrese göndertebiliyor, hatta hekimler hastaları için doğrudan kendileri bile sipariş verebiliyor.

Artık eczacılar da klasik rollerinin dışında, hekimlerle beraber yeni işbirlikleri kuran kişiler haline geldi. Bazı ülkelerde 1. basamak sağlık hizmetlerinin bir çoğunu eczacılar veriyor. Bu değişime hazırlanmak, hekim ve eczacılara birbirlerinin bakış açılarını öğretebilmek için bazı üniversitelerde eczacılık ve tıp fakültelerinin 1 yılı ortak hale getirildi.

Yapay zeka da yine hasta yolculuğunu değiştiren önemli bir etken. Hastaların sağlık sistemiyle kurduğu ilk ilişki, bir makineyle olabiliyor. Yapay zeka, hastaları sorular ve görsellerle yönlendirerek tanıya kadar yaklaşıyor, hekim randevusunu ayarlıyor, sonrasında da tedavinin takibini yapıyor. Yapay zekanın bu alanda kullanımının daha da etkinleştirilmesi ve artması için ciddi yatırımlar yapılıyor.

KAYNAK: Syneos_Health_Communications_2018_Commercial_Trends.pdf

Etiketler: Sağlık iletişiminde ticari trendler

Bunlar da ilginizi çekebilir